MONITOR CULTURAL * on-line

ZILE SI GANDURI – Ioana Stuparu: „Nepreţuitele amintiri“

Posted by ARP pe Iulie 23, 2008

Când am făcut prima oară cunoştinţă cu epigrama, mă aflam în trecere prin anii adolescenţei. Cunoscusem deja, pe viu, diversele aspecte ale traiului de la ţară, trimisă fiind de Dumnezeu să văd prima oară lumina zilei într-un sat din sudul Olteniei, o zonă din cale-afară de nisipoasă, dar în care tradiţia îşi păstrase rădăcinile. Am îndrăgit epigrama din primul moment şi într-un mod deosebit, după mintea mea de copil născut şi crescut la ţară, aşezând-o alături de strigăturile pe care le auzeam pe la nunţi sau pe la petreceri cu ocazia diverselor sărbători. Am început, în secret, să compun în stil popular, versuri satirice pe care mi le păstram într-un maculator ce s-a rătăcit cine ştie pe unde, o dată cu trecerea timpului. Când am cunoscut în carne şi oase pe unii dintre scriitorii de epigramă, am avut un sentiment de înălţare. Astfel l-am cunoscut pe Olimpiu Radu, al cărui ghem al timpului primit de la Dumnezeu când a fost trimis pe pământ, a început a se deşira în mai 1930 şi s-a sfârşit în ianuarie 2008.>>>>>>

Lasă un răspuns

