MONITOR CULTURAL * on-line

Dan Ghelase: „O aniversare Marcel Iancu“

Posted by ARP pe August 2, 2008

Am participat miercuri 16 iulie la Libraria Carturesti la o lansare de publicatie – mult recomandata pe Internet – privind opera arhitectului Marcel Iancu… Toata copilaria am trecut zilnic, spre gradinita si scoala, pe langa o vila de pe str.Silvestru care ma fascina prin modernitate, geamurile luminoase si.. o lavicioara langa intrare…
Apoi m-am indragostit de opera pictorului Marcel Iancu, pe care-l situez ca primul intre modernistii nostri.
Uluit am descoperit ca era la baza arhitect, chiar cel care facuse lavicioara cu vila si inca alte traznai minunate prin Vatra Luminoasa…
Colindand Bucurestii, am aflat si alte case Marcel Iancu, toate distingandu-se printr-un modernism cuminte si proportionat la stilul locului, sobre ca mijloace, luminoa
se si functionale. Chiar am citit ca si Strandul Tineretului ar fi cu acelas autor, iar eu sunt convins ca si Cinematograful Muncii (Ateneu Vergului) ii apartine… >>>>

Lasă un răspuns

