MONITOR CULTURAL * on-line

George Anca: „Romane din Anticomunism“

Posted by ARP pe Septembrie 16, 2008

În ziua morţii lui Alexandr Soljeniţân, i-am aprins lumânare sub acelaşi adăpost cu Eminescu şi Homer. Din nişte caiete nearuncate, aş opri romane din Anticomunism.

Roman cu Alda.Taică-tău Vasile te dansa pentru când ar fi avut să pună punct romanului Grăbeşte-te s-ajungi acasă. S-a pierdut nu numai în nefinire, dar Sandu, că e la prietenul său, Mircea Ciobanu. Dar ale Domniţei? Trei şi-un copil în Străuleşti. Văduva.

Romanul cu tine, numai în Hamburg – n-am mai vorbit de când aţi plecat la Veneţia. Conversăm când ai timp – de-ar şti şi fi’tu româneşte. Mi-e teamă că am rămas strigoi al alor tăi, nu-mi convine, revino-ţi, fără amintiri, jain, doar tot m-am oprit din toate părţile. Germania ta n-o să-mi strice, că de unde vin, neajuns acasă.

Am rămas de cărţi părinteşti ale tale. Poate citeşti asta şi-mi scrii iar ce numai lor le-ai.

Roman cu Anta. Cornelui Buzinschi: “Apăi nici să nu mă vezi, că pe mine, bă, partidu şi tovarăşu secretari mă văd, restul e mulţime…(“Strigoiul” în Noaptea umbrelor). “ – Voi sunteţi cei noi? – Care cei noi? – Veniţi de dincolo. Din lumea care merge înainte. – Dar ce, aicea stă pe loc? – Ehei, de-ar fi numai atâta! Dar merge înapoi.” (Păcală şi Tândală).

I-a dat manuscrisele lui Eugen Uricariu, încă preşedinte al Uniunii, şi a murit.

“Mereu împreună sub aura Antei”

Roman cu Iulia.Ţi-l vei scrie tu, la pian. Fraţii mai mari să te citească şi la ace. Când lucra taică-tău la holocaustul medicinii alopate, numit apoi Acupunctura, I, II, te năşteai şi creşteai mică, de te-a lăsat pentru un cântec de cor. >>>>

Lasă un răspuns

