MONITOR CULTURAL * on-line

ATITUDINI – Andreea Burlacu: „Lectura poeziei de azi – în pericol“

Posted by ARP pe Octombrie 7, 2008

De curând am avut ocazia să fac un studiu asupra a ce şi cât mai citesc tinerii noştri,în special elevii de liceu şi studenţii.Obiectul studiului a pornit de la constatarea tristă că astăzi nu se mai citeşte aproape deloc poezie contemporană românească.Am privit utilitatea acestui studiu prin prisma unui profesor,pentru care nu este nimic mai important decât să-şi cunoască elevii pentru a putea înţelege necesităţile,carenţele şi,până la urmă,personalitatea lor.

Prima constatare pe care o pot face,şi care cred că se poate vedea chiar cu ochiul liber,este că tinerii nu mai sunt aproape deloc interesaţi de lectura poeziei.Din patruzeci şi patru de elevi de liceu cu vârste cuprinse între 16 şi 19 ani,17 au spus că citesc ei înşişi sau că se citeşte poezie contemporană.Se înţelege destul de uşor că numărul celor care nu dau doi bani pe poezie îl copleşeşte pe cel al iubitorilor acestui gen literar.Motivele pentru care poezia nu mai prezintă acelaşi imteres ca în trecut sunt numeroase,şi voi încerca să le discut în articolul de faţă.

Deşi este unanim recunoscut faptul că din poezie nu putem învăţa nimic aşa cum putem învăţa,de exemplu,din anatomie,poezia a avut şi are încă o funcţie cât se poate de concretă-prin intermediul ei,omul poate descoperi frumosul şi îşi poate explora sufletul în profunzimea sa.Ce să credem însă despre oamenii care refuză o astfel de cunoaştere prin intermediul celor mai noi tendinţe poetice? >>>>

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s