MONITOR CULTURAL * on-line

Mircea Micu: „Casa Scriitorilor de la Mogoşoaia, un loc incredibil“

Posted by ARP pe Octombrie 16, 2008

Interviu insolit cu MIRCEA MICU : Castelul fermecat şi fantomele lui zburătoare (rememorări de la Casa de creaţie Mogoşoaia)

Ionuţ Crivăţ: Domnule Mircea Micu, sunteţi unul dintre scriitorii care a petrecut o vreme la aşa numita Casă de creaţie de la Mogoşoaia. Cum vi se par azi acele zile, acei ani, de fapt, petrecuţi în compania unor confraţi iluştri?

Mircea Micu: ~mi pui o întrebare care stârneşte în mine o avalanşă de amintiri, de rememorări pe care le retrăiesc în nopţile de tot mai accentuată insomnie. E un timp revolut, o pulbere de secunde, ore şi zile care îmi aminteşte de nişte versuri ale lui Borges pare-mi-se: “iubirea noastră ca un trandafir carbonizat de toamnă”…

Nu se vor întoarce niciodată acele zile şi acele umbre ilustre despre care vorbeşti. Au devenit, în marea lor majoritate, un fel de fantome zburătoare, îngeri sau monade.

Am stat acolo la Castel, de fapt în anexele lui, vreme de aproape zece ani şi am scris efectiv trei cărţi. Puţin, e adevărat, pentru o perioadă atât de lungă, dar eu sunt un leneş

structural dragă Ionuţ, un romantic întârziat care mi-am cultivat această stare de vaporousă reverie.

Ionuţ Crivăţ: După numărul cărţilor tipărite nu s-ar zice că sunteţi un… leneş. Aveţi un număr de 30 de titluri, proză, poezie, teatru, parodii, eseuri, gazetărie. Sunteţi prezent în fiecare săptămână în presă, aveţi emisiuni de televiziune, aţi condus ziare şi reviste. Fănuş Neagu zicea despre dumneavoastră că sunteţi un… neliniştit. >>>>

Un răspuns to “Mircea Micu: „Casa Scriitorilor de la Mogoşoaia, un loc incredibil“”

  1. valentin giogu said

    Document de epoca transfigurat artistic

Lasă un răspuns

