MONITOR CULTURAL * on-line

Florin Ţene: Cronica la volumul de poeme „Degetele timpului“ al poetului Dan Brudaşcu

Posted by ARP pe August 7, 2009

Promotor cultural, istoric literar, traducător şi poet Dan Brudaşcu este din nou în librării , de data aceasta pentru prima oară, cu un  volum de poeme”Degetele timpului”apărut la Editura Sedan, 2009, Cluj-Napoca.Aşa cum se specifică pe pagina de gardă unele din aceste poezii au fost publicate în revistele Argeş, Cetatea culturală, Citadela, Ferestre, Hravatska Slova(Zagreb, Croaţia), Lumină lină-Gracious light(SUA), Oglinda literară, etc.Dan Brudascu Degetele Timpului

Volumul pune în dublu registru( grav, afectiv şi livresc) condiţia poetului ca om iubitor de natură, de cuvinte, de jumătatea mitologică , femeia,  sau de cuvintele  a căror silabe”cad sacadat în/praful ridicat de copitele/cuvintelor ce-aleargă furioase, /temătoare, disperate din calea/singurătăţii.(Cavalcadă de silabe), acele cuvinte strecurate în liniştea paginii albe de hârtie care formează „într-un colţ o pată discretă, măruntă/ , unde , indiscutabil “rămâne dovada că Poezia nu moare.”Autorul induce, în fapt, o stare de complicitate, sugerând în fiecare poem subînţelesuri adânci, insinuând mereu o altă faţă a adevărului:”în septembrie/nu poţi vorbi despre visare şi dragoste, /septembrie e-clişeu oribil-toamna/când se numără bobocii/septembrie e luna/recoltelor şi a abundenţei/sau a sărăciei lucii (Septembrie). Alternanţa dintre lipsa de visare şi abundenţa recoltelor crează un spectacol ambivalent, dând versurilor o notă puternică de avertizare faţă cu realul. Libertatea de gândire , autenticitatea, integritatea peisajului, în genere temele morale ale poeziei, din poemele lui Dan Brudaşcu,  îşi au rădăcina, în amestecul inefabil de ideal şi realitate. >>>>

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: