MONITOR CULTURAL * on-line

Cezarina Adamescu: „Cultură şi viaţă. Patruzeci de ani de cultură şi artă“

Posted by ARP pe Decembrie 12, 2009

N-aş  fi scris niciodată despre mine în acest chip, dacă n-aş  fi fost provocată de o minunată animatoare culturală, poeta, publicista şi promotoarea culturală, nu nume notoriu în acest domeniu, care m-a invitat să-mi depăn amintirile, legate de lăcaşul de cultură unde, pot spune că s-a  întâmplat o mare parte din viaţa mea şi de care sunt legată afectiv şi efectiv de când eram adolescentă. Este vorba de poeta Angela Baciu, cea veşnic îndrăgostită de cultură şi artă.

Ce înseamnă un locaş de cultură? Pentru mulţi, nu prea are nici o semnificaţie. Trec pe lângă el mai departe, nepăsători.

Pentru mine a însemnat mai mult decât orice alt aşezământ cultural din oraşul meu: mai mult decât un teatru, mai mult decât o galerie de artă, mai mult decât o sală de lectură sau o bibliotecă publică. Pentru că ea le cuprinde pe toate acestea şi încă multe altele.

Dincolo de instituţia în sine, în al cărei titlu intră şi răspunsul, Casa de cultură înseamnă viaţă, mod de existenţă, pasiune, rost, menire, temei. Înseamnă totul. Un rol fundamental exercitat de o instituţie care mi-a dăruit şi căreia i-am dăruit, cele mai frumoase clipe – convertite în ani de bucurie, fericire, emoţie, împlinire. Cum? Simplu. Aici s-au petrecut toate evenimentele vieţii mele. >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.