MONITOR CULTURAL * on-line

Elena Buică: „Am întâmpinat flacăra olimpică“

Posted by ARP pe Decembrie 24, 2009

Când am aflat că pe data de 17 decembrie, la ora 8,30 Flacăra olimpică  va trece prin apropierea casei noastre din Pickering, am ştiut că-mi iese în cale un eveniment deosebit, de care nu toţi oamenii pot avea parte, fiindcă nici nu e de ici-de colo să-ţi treacă pe dinaintea ochilor, gata să atingi cu mâna, simbolul stră-străvechi al celui mai important eveniment sportiv al lumii. Zi geroasă, dar n-a contat. M-am “încotoşmănat” cum am putut mai bine, am pus o hăinuţă îmblănită pe Alice, căţeluşa noastră şi am plecat să dau coltul străzii pe unde avea traseul Flacara olimpică. Gerul ciupea bine, dar parcă nu-l simţeam având în minte flacăra, focul – simbolul sacru din timpurile antice ale Greciei, furat de Prometeu de la Zeus ca să îl ducă oamenilor. Atunci focul însemna simbolul renaşterii lumii şi lumina, iar astăzi simbolizează continuitatea între lumea antică şi lumea nouă.

Mergând spre locul în care aveam întâlnirea cu Flăcara olimpică, încrucişarea dintre Finch cu Fairport, am auzit elicopterul poliţiei supraveghind teritoriul şi mi-am zis în gând: “trebuie să fie multă lume pe traseu”. Când m-am apropiat, am văzut rânduri, rânduri de oameni şi maşini mergând în aceeaşi direcţie. Cât am putut cuprinde cu ochii, am apreciat că erau în preajmă peste 1000 de persoane. M-am bucurat. >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.