MONITOR CULTURAL * on-line

Gyuris Adalbert: „Colecţii şi pasiuni“

Posted by ARP pe Ianuarie 22, 2010

Fiecare ban îşi are o viaţă…

Când am fost copil, am văzut la alţii de seama mea tot felul de mici colecţii. În perioada de atunci am avut şi eu câţiva bănuţi vechi şi străini. Mult mai târziu, în anul 1975 când m-am căsătorit, în luna de miere fiind, am găsit în holul hotelului unde locuiam o monedă. Era o marcă finlandeză, pierdută pe semne de un turist din această ţară ce se afla şi el în concediu pe litoralul românesc în staţiunea Neptun.

După această  întâmplare m-am apucat să adun… bani, punând toţi vecinii, cunoscuţii şi neamurile să-mi caute bani de hârtie şi din metal. La început am primit un catalog mic, fiindu-mi de ajutor să pot pune în ordine aceşti bani. Apoi după câţiva ani am reuşit să-mi cumpăr catalogul mare în care am găsit totul despre banii româneşti. Încet fără să-mi dau seama, am reuşit să adun câteva sute de monede şi bacnote. M-am născut şi am trăit mulţi ani în Banat, aici am adunat bani româneşti, în primul rând, apoi ungureşti şi sârbeşti, zona fiind la confluenţa celor trei ţări. Având mulţi cunoscuţi am reusit prin ei, mai ales de la cei care au fost plecaţi în străinătate, în concediu sau cu lucrul, să adun bani din aproape întreaga Europa şi din foarte multe ţări ale lumii.  >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.