MONITOR CULTURAL * on-line

Elena Buică: „Mi-e dor de primăvara românească“

Posted by ARP pe Martie 30, 2010

Pluteste in aer mireasma primaverii si mi s-a facut un dor nebun de primavara romaneasca! Mi-e dor de primavara din timpul copilariei mele, de acel anotimp cand striga zburdalnicia copilului din noi si ne cheama indarat in tesatura de frumuseti ale primaverilor romanesti. Copil batran ce sunt! De primavara din satul copilariei mele mi-e dor, de Tiganestiul din Teleorman asezat in partea cea mai de sud a tarii unde poposea mai intai primavara si simteam ca soarelele trezea din somnul lung al iernii toate fiintele pamantului perpetuand ritualul renasterii din fiecare primavara. Mi-e dor de curtea casei cu pasaretul foind si cotcodacind, de cocosul tantos dand rotocoale in jurul gainilor, de fluturii zburand in zig-zag, de ramurelele cu muguri gata sa plesneasca, de pisica ce mergea agale prin curte pana o starnea la goana cainele suparat ca i-a trecut chiar pe sub nas, de adierea usoara a unui vanticel strecurat printre crengile incarcate de floare si de zbor de albine, de zborul bondarilor dupa care alergam rupandu-ne picioarele ca sa-i prindem si sa-i facem avioane, ori de gargaritele pe care le descantam surazand cu o retinuta taina ca sa aflam dupa directia de zbor “incotro ne-om marita”. De fiorul cantecului unui cuc ce canta ca nebunul fara oprire in nucul falnic din vecini mi-e dor, de randunelele si berzele satului care imi starneau fascinatia migratiei, ca in povestirea “Bunicul” a lui Delavrancea, >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.