MONITOR CULTURAL * on-line

Luminiţa Aldea: „Eu nu găsesc poezia în «poezie»“

Posted by ARP pe Martie 30, 2010

Eu nu găsesc poezia în aproape toată poezia postmodernistă chiar dacă cei ce o scriu sunt premiaţi pe la concursuri şi apreciaţi de critici. Nu simt în vers trăirea şi nici viul. Sentimentele nu răzbat prin cuvinte.

E un balast. Camioane întregi de balast de cuvinte răsturnate cu zgomot infernal însoţite de îndemnul:

-Omul de rând iată poezia! Iată poetul! Citeşte şi te hrăneşte cu cuvânt şi cu înţelepciune!

Deschid cartea fireşte cu veneraţie. Eu ca om de rând mă uit spre orice poet ca spre un frate mai mic a lui Eminescu de aceea în apropierea POETULUI am aceeaşi starea pe care o am în faţa icoanelor sau când intru în biserică. Veneraţie, sfială, plecăciune…

Citesc un vers. Mai citesc încă unul. O poezie întreagă.

…Nu înţeleg nimic. Doar cuvinte înşirate fără logică. >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.