MONITOR CULTURAL * on-line

Gheorghe A. Stroia: „Când puterea are dreptate, dreptatea nu are putere (Începutul noului an şcolar)“

Posted by ARP pe Septembrie 21, 2010

Copil fiind, nimic nu mă bucura mai mult ca începerea anului şcolar, când eram „încărcaţi” de solemnitatea evenimentului, care ne aducea măcar speranţa unor vremuri mai bune. Astăzi, la vârsta maturităţii, de mână cu cei doi băieţi ai mei, am mers către şcoala, care îmi trezeşte şi acum amintiri frumoase. Singurele raze de speranţă erau cele care veneau din sufletele micuţilor mei, dintre care unul era cuprins de euforia începutului, fiind elev în clasa I. Am zărit pe stradă, chipuri familiare, care îşi duceau copiii la templul închinat învăţăturii. Deşi optimist, nu am putut să nu observ nuanţa gri a îngrijorării de pe chipurile oamenilor. Îngrijorare îndreptăţită de altfel, când nu ştii ce noutăţi îţi poate aduce ziua de mâine. Când este foarte greu să ai o siguranţă, o certitudine, măcar a locului de muncă. Şi apoi, cum poţi să fii vesel sau să-ţi păstrezi optimismul, în momentul în care „puterea” reuşeşte să te surprindă neplăcut cu măsuri, menite mai mult să distrugă, decât să construiască. Un început de an şcolar tern, gri, plin de apăsare şi de incertitudine. Profesorii, mereu încercaţi şi mereu modeşti, ne-au întâmpinat în clasă cu cuvintele: >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.