MONITOR CULTURAL * on-line

George Roca: „Interviu cu scriitoarea Elena Buică“

Posted by ARP pe Martie 5, 2011

George ROCA: Vă mulţumesc mult pentru că mi-aţi acordat acest interviu. Aş dori să vă faceţi cunoscută cititorilor noştri. Să începem cu începuturile, adică de pe vremea când eraţi copil în comuna Ţigăneşti, judetul Teleorman. Câteva amintiri plăcute şi mai… puţin plăcute?

Elena BUICĂ: Sunt bucuroasă şi mă simt onorată de discuţia pe care o putem avea împreună, aşa cum mă bucură întâlnirea cu toţi oamenii deosebiţi ieşiţi în calea vieţii mele. Am să încerc să vă răspund pe cât se poate de aproape de fiinţa adevărului, folosindu-mă uneori şi de câteva însemnări făcute cu alte ocazii. Dacă începem cu începutul, acesta a fost în 3 ianuarie 1933, data când am respirat începutul vieţii la Ţigăneşti–Teleorman, acolo unde am trăit acel miracol existenţial de care rămânem legaţi prin fire nevăzute în tot restul vieţii. Ca pentru orice copil, părinţii au jucat un rol esenţial în viaţa mea, cărora le aduc neîncetat un prinos de recunoştinţă. Mama, Florica, născută Sima, a fost casnică, fiică de negustori cu rădăcini de mari bogătaşi din Grecia şi cu ramuri în armata franceză cu rang de general. Tata, Spirea Buică, a fost negustor angrosist de cereale şi a avut şi un „magazin de manufactură” cum era prezentat cu litere mari pe faţa dinspre stradă a casei noastre. Tata ajunsese om de vază nu numai în comuna noastră, ci şi prin împrejurimi. >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.