MONITOR CULTURAL * on-line

Liliana Oprişan : „Icoanele pe sticlă de al Sibiel“

Posted by ARP pe Mai 31, 2011

Muzeul de icoane pe sticla din Sibiel: “E extraordinar. E incredibil. E cunoscut. Dar nu in Romania”

Nu voi sti niciodata ce semnificatie sfanta poarta o simpla zi de 22 ianuarie, in care am dat glas unei forte inexplicabile aproape care ma chema in Muzeul icoanelor pictate pe sticla din Sibiel. Interesant e ca n-am cautat acest loc, pur si simplu vazusem indicatorul catre el inca din anul anterior si a ramas cumva trecut intr-o lista mentala pentru o zi in care vremea nu-mi va permite altceva.

Cateva cuvinte despre muzeu. E extraordinar. E incredibil. E cunoscut. Dar nu in Romania. Ori sunt eu de-a binelea ignoranta, caz in care imi cer scuze public, dar pur si simplu nu stiam mai nimic despre acest loc inainte de a pasi printre icoane. Am intalnit o doamna muzeograf care s-a plimbat impreuna cu noi si ne-a dat cateva explicatii sumare. Asa am aflat ca Muzeul Pr. Zosim Oancea din Sibiel gazduieste cea mai mare expozitie de icoane pe sticla din Transilvania existenta astazi.

Icoana vine din cuvantul grecesc eikon, care inseamna imagine. O icoana se naste din rugaciune, iar adeseori aceste icoane erau pictate in timpul postului, atunci cand starea spirituala si meditativa era predominanta. Culorile folosite sunt toate de origine naturala si minerala (albul din var, galbenul din argila, rosul din saruri de cupru, albastru din saruri de cobalt). >>>>

Sorry, the comment form is closed at this time.