MONITOR CULTURAL * on-line

~Adrian Botez: „Pata/Patapievici (şi, eventual, Traian Băsescu et. Comp.!): La pârnaie sau la balamuc!!!“

Eu nu mă iau după nimeni şi nu sunt în gaşca nimănui şi nu vreau să fiu decât ceea ce deja sunt…adică, un Neica Nimeni, salvat de Nebunie-Paranoia…

De ce, măi neica „TOT”, supranumit „Patapievici” (de la „pată”/”a păta”… – TOTUL, evident!!!), vrei ca România să se arate lumii (mă rog, New York-ul, după mine, este, mai curând, anti-lume… – dar e vorba că vestea „expoziţiei”/expunerii lui Patapievici (nu mă interesează cei trei „artişti”-gunoieri, pentru că EI AU FOST SELECTAŢI EXPRES DE DL PREŞEDINTE AL I.C.R., CEL CU GRAD DE SECRETAR DE STAT!!!) s-a dus, cu tot cu scârnavele imagini, în toată lumea…ailaltă – poate o lume mai brează decât cea americană…!!!) – deci: de ce vrei mata să ne arăţi lumii…”Paranoia”?! Acum îmi dau seama de ce te…”excrementai” matale pe „România”…păi, săracul Pata/Patapievici, dacă asta e România LUI!!! Unul vede Raiul, că aşa-i e dat, altul – Iadul…tot aşa, pentru că iad îi cere „sufleţelul” lui …Fiecare vede după boala de care suferă…Ce poţi să-i faci, dacă, în paranoia lui, îşi închipuie că toţi suntem…ca el…Auzi ce titlu de expoziţie dă domnul de la ICR: „România Paranoia”…Dacă te simţi „paranoia”, domnu’ Pata/Patapievici… – măcar fii discret şi nu o mai şi zi, tare şi la oră de vârf…şi nu-ţi expune-crăcăna, pe toate continentele lumii, leprele şi zdrenţele împuţite ale „conştiinţei” matale!!!

Hai să zicem că americanii, care sunt demult zbanghii şi dilii (nu toţi, evident… – ci majoritatea… – adică, majoritatea aia care l-a votat preşedinte pe George W. Bush, cel ce stă la telefonul scurt/”roşu”, de vorbă cu Dumnezeu, când e să dea peste oamenii de treabă, peste neamurile de treabă…peste ţările cu petrol…), poate că merită ce le arată Pata/Patapievici-Cel–Cu-Fundiţă-Roşie…Pata-Cea-Romană (şi…”horită”/zorită, de Piază-Rea izbită…). Dar noi, românii, chiar nu merităm aşa ponegrire! Ce ne arată sifilitica asta de…”expunere” patapievicească? Ne arată nişte, în loc de icoane creştin-ortodoxe (care, da, ar fi exemplificat Spiritul/Duhul Românesc) – nişte „femei de serviciu” (mai curând, nişte „boarfe”, în pauza dintre…schimburi…!!!) – apoi, obsedant, nişte „scule”, cum noi românii (vestiţi prin „ciobănia” noastră viguroasă, iar nu prin „urină”, excremente, starea de „patibulatie” şi… alte delicatesuri patapievicene…) chiar nu avem…Un marţian cu erecţie … orizontală (…spre-în-jos!)… – fie acolo la el!!! … – …alt marţian, cu altă erecţie, la fel de prăpădită…şi o Mâţo-Cămilă, cu o erecţie…doar de mâţă…Păi ce faci, Pata/Patapievici?! Îţi exhibi neputinţele, mascându-le sub sclifoseli freudiene?! Nu mai bine te duceai în baia matale, şi trăgeai un bocet, peste aceste monumente ale matale, ruinate din naştere?! După care, trăgeai lanţul…Nu, căci tot prostul, până nu-i fudul, parcă nu e prost destul…

Sincer, deşi nu mă încântă poneiul cu zwastika (…mă rog, zwastika există, ca simbol religios indo-european, deci şi traco-getic, de zeci de mii de ani…) pe bucă şi cu ciolanul înfipt în dos (probabil o imagine obscură a doleanţelor „deandosulea” ale „creatorului” de gunoaie…), nici nu cred că este un…exponat…„exponent”/reprezentativ pentru România…Păi, de unde până unde – România, Ţara Poneilor?! Exact de acolo de unde România NU este (şi, chiar cu excepţiile patapievicene… – nu i se va schimba „semnul”…biologic!!!) Ţara Neputincioşilor/Scopiţilor…!!! ..care au nevoie de ciolane (sectă satanică, mmm???!!!), pentru a se învârtoşa, cât de cât…Da, pentru „pătatul”/Patapievici- România începe, mereu, de ACOLO DE UNDE NU ESTE!!!

Deci, expoziţia cu pricina NU este (căci nu poate fi, din punct de vedere logic, etnologic, sexual, sau cum vreţi domniile voastre!) expoziţia RomânieiCI ESTE EXPOZIŢIA PERSONALĂ A COMPLEXELOR FREUDIENE ALE DLUI PATA-CU-FUNDĂ!!! Dar, vă întreb…chiar pe dvs., aşa-zişii intelectuli-„lideri de opinie” (confecţionaţi şi re-confecţionaţi, dezgropaţi şi re-dezgropaţi, până ne sufocaţi cu duhorile putrefacţiei dvs. morale… – de fiecare preşedinte postdecembrist, pe rând…da, i-aţi servit, dlor zombi, cu credinţă, pe rând, pe Iliescu-Constantinescu-Băsescu, imoralitatea dvs. funciară „sublimându-se” în fariseismul unor autoapeluri „către lichele”, sau în minime „moralii”…dacă atâta puteţi…ca-n comunism: „de la fiecare după putinţă, fiecăruia după nevoi”…şi, pentru că putinţe aveţi minuscule, dar pofte/nevoi – URIAŞE…asta e!): dlor Liiceanu, Pleşu, Cărtărescu, Manolescu etc. – de ce exhibările freudiene ale UNUI cetăţean român (chit că e un cetăţean holeric/diareic, în raport cu propria „baştină”… – noi evităm orice discriminare!) – de ce aceste exhibări ABSOLUT PERSONALE – trebuiau făcute pe banii noştri, bani munciţi amarnic, bani de oameni/contribuabili care…nu (ne) „expunem” (şi nu o vom face, probabil, dacă ne va feri Dumnezeu de contaminare cu…”Pata-Cea-Romană”…) NICIODATĂ???!!!

Nu-i corect. Şi, dacă m-ăţi fi bănuit de cârdăşii cu „duşmanul” (cui?!) sau cu cine v-o mai fi trecut domniilor voastre prin cap (cam tot aşa stau lucrurile şi cu „cabala mârşavă”, având drept scop „însingurarea” prezidenţială…), să vedeţi, acum, cum vă fac de râs: APELEZ LA SPIRITUL JUSTIŢIAR AL PREŞEDINTELUI ŢĂRII/ROMÂNIEI, DOMNUL TRAIAN BĂSESCU, SĂ-I IMPUTE DOMNULUI PATAPIEVICI TOATĂ NENOROCIREA/NEFERICIREA AIA A LUI, EXPUSĂ LA NEW YORK, PE BANII NOŞTRI, „FĂRĂ ÎNTREBARE”/CONSULTARE PREALABILĂ!!! Şi să-i impute şi scandalul internaţional iscat, somându-l să plătească, din propriu-i buzunar, daune morale tuturor popoarelor Pământului, care au fost scârbite, în direct şi la ore de vârf, cu/prin aşa nişte măscări/porno-imagini/iazme teratologico-fistichii şi oribile/”horror”!!! Cred că, pentru exhibarea, absolut indecentă, în public, dacă „adamiştii” fac pârnaie… – păi, musiu Pata musai să nu scape prilejul de a vizita, pe dinăuntru, un astfel de stabiliment al discreţiei, numit „puşcărie”…

Dar, dacă Preşedintele, care l-a numit, prin propria sa semnătură (deci, voinţă şi dorinţă şi în urma proriei sale selecţii!) nu va face ceea ce este OBLIGAT să facă – ACTUL DE JUSTIŢIE MAI SIMPLU ŞI FIRESC, MAI SUS ENUNŢAT – atunci, să-mi fie cu iertăciune, dar se va dovedi complice şi co-părtaş cu Pata Neamului Românesc/Patapievici, la TOT ce a făcut acesta, pentru a jigni România şi bunul simţ al Umanităţii!!! – şi iată de ce ar trebui să aibă parte unul de ceea ce are şi celălalt parte…Puşcărie sau balamuc unul, puşcărie şi balamuc şi celălalt: frtern şi con-sensual!!! Deoarece înseamnă că împărtăşesc despre Neamul Românesc şi despre Umanitatea Terestră exact aceleaşi opinii, în totală convergenţă „ideatic-activistică”!!! …Trădare, blasfemie, jignire/afront adus unui Neam/unor Neamuri, cele ale Pământului…

…Adică, România adevărată icneşte şi suspină din greu, sub povara inundaţiilor, care au ras de pe faţa pământului, oameni, animale, case…au distrus destine şi agoniseli de-o viaţă… – şi lui Pata/Patapievici îi arde să…devină CUTREMUR DE 9 GRADE (pe scara Richter), aşa, ca supliment şi divertisment, în plină năpastă a apelor… – să-şi pună/aplice „pata” anti-umană, anti-creştină, anti-bun-simţ etc. peste România, bătându-şi joc de suferinţe, sărăcie, moarte, plânsete…- şi să cheltuiască banii (care, în mod judicios, trebuiau dirijaţi, din ordin prezidenţial, către nenorocirile Neamului), pentru sinistraţi, pe …”România Paranoia”???!!! …Un pic de obraz, totuşi…”domnilor”! (făptuitori şi complici, deopotrivă!). Vedeţi că au dat în roşu până şi bucile poneiului vostru (…”roz bonbon”… de degeneraţi…), numai tovalul vostru…pace!!! Pătaţilor/Patapievicilor, la pârnaie sau la (duşurile reci de la) balamuc!!!… – că nu văd altă soluţie, pentru trezirea voastră din propria-vă PARANOIE DEZLĂNŢUITĂ FURIBUND…

prof. dr. ADRIAN BOTEZ

Anunțuri

8 răspunsuri to “~Adrian Botez: „Pata/Patapievici (şi, eventual, Traian Băsescu et. Comp.!): La pârnaie sau la balamuc!!!“”

  1. RrOBERT HORVATH said

    O ZI BUNA PENTRU ROMANIA
    Cu ocazia incheierii expozitiei antisemite, ICR da un comunicat in care niste mizgalituri oribile ale unor golani sunt declarate „un succes al artei de avangarda din Romania, care incepe sa fie luata in considerare de institutii de mare prestigiu din domeniul artei(precum Muzeul National de Arta Contemporana ) si a condus la stabilirea unor colaborari intre graffierii din Romania si institutii artistice de peste Ocean”. Autorii uita sa explice ca aceste institituti isi au sediul in South Bronx sau in alte cateva ghetouri unde nici politia nu are curajul sa patrunda. Mentionind grupul de la New York Magazin se spune „nici una din persoane nu este calificata sa emita pareri profesioniste despre arta,de vreme ce nu poseda nici educatia si asa cum rezulta din luarile de pozitie, de un primitivism estetic deprimant – nici informatia necesara pentru a emite opinii pertinente” Lasind pe Grigore Culian care a creiat cel mai bun ziar de opinie de limba romana si pe profesorul Marinescu sa se apere singuri, sunt nevoit sa ma prezint si sa fac corectile necesare.

    Ma numesc Robert Horvath si sunt de meserie cineast. Am absolvit facultatea de film IATC (fiind coleg de an cu Mircea Daneliuc cu care am facut un film de institut impreuna) Am lucrat la pricipalele studiouri in special la Televiziunea Romana. Mi-am facut educatia politica in anchetele securitatii. Am fost acuzat de spionaj, pentru trimitera in Occident a unor materiale filmate despre Ceausescu.Scapat cu viata am ajuns in America in 1977. Am pornit de la nimic. Fiind atras de lumea modelelor, am mai facut o facultate(Fashion Institute of Technology, New York) Aici am fost coleg cu Kiyoko, actuala mea sotie,renumit fotograf japonez, Actualmente imi continui profesia la studioul meu de film si televiziune cu sediul in Manhattan, New York si Tokio. Sunt cunoscut deasemenea ca ilustrator, designer, pictor. sub numele de Deva. Ultima expozitie personala DE LA DALI LA DEVA. care a avut in cartierul marilor galerii Chelsea, NY sa bucurat de succes. Am o galerie personala DEVA GALLERY unde arta mea poate fi vizionata de public. Semnind HORVATH sunt cunoscut in jurul lumii, ca unul din cei mai inportanti fotografi de moda.

    Aceasta lunga prezentare este un indiciu ca intregul comunicat ICR trebue citit invers. In primul rind expozitia nu afost un succes ci un un adevarat dezastru. In al doilea nici unul din persoanele inplicate Suteu, Patapievici, Neagoe nu au absollvit vrea scola de arte sau au vreun talent artistic. Faptul ca acesti activisti culturali nu au cunostinte esentiale de estetica sau judecata artistica, a creiat o situatie exploziva A lua niste derbedei de la gura canalului si ai prezenta ca niste artisti intro galelrie de arta, este o frauda fara precedent. Adevarul este ca traim in doua lumi diferite, una a marei arte (Zamfir, Andrei Serban, etc) si una a provinciei proaste si snoabe reprezentate de alde Patapievici, Suteu sau de lumpenul pisat pe el, Cristian Neagoe.Trebue facuta curatenie generala. Imediat dupa stingerea scandalului Patapievici, vom incepe scandalul Tismaneanu,intre timp comunitatea va avea grija de Traian Ungureanu care a scris la ordin de la Cotroceni, mizerabilul articol „Statuia mitocaniei, comunitatea romaneasca de la New York.” Ma adresez pe aceasta cale unui alt mizerabil Ion Morar care crezind ca este siret, a scris in Cotidianul „Cultura romana bruiata la New York de un papagal ungur” Il asigur cu toata seriozitatea ca papagalul Robert, este mai roman dechit ei toti la un loc In articolul „Golaneala de la New York si tinta Basescu” acelas Morar desvolta un scenariu interesant dar complect inpracticabil.”Bata lui Horvath” loveste si sparge capul lui Patapievieci.Intelectualii fug speriati, lasand pe Traian Basescu singur si sizolat. In final aceiasi bata va lovi capul prezidential. Scenariul nu poate avea o baza reala, caci in scandalul icr, presedintele a ales sa se loveasca la cap singur. Spre final in comunicat oficial, Institut Cultural Roman avind ca presedinte de onoare pe insusi presedintele tarii, urmarind sa ma denigreze in ochii tuturor, ma denunta ca fascist „fervent admirator al politicii extremiste al maresalului Antonescu. Daca apararea culturii nationale si a demnitatii tuturor,
    a atras atentia atentia atitor cozi de topor,este un semn bun.inseamna ca sunt disperatiI Cind ma pregateam sa gasesc un final acestor randuri, a sunat telefonul.Ionathan Vick de la Antidefamation League ma anuntat ca sa pornit actiune impotriva ICRt.Daca cea mai puternica asociatie din evreiasca din lume, care are ca scop” To stop the defamation of Jewiish people, to secure justice and fair treatment to all „se misca, inseamna ca partida este castigata. M-am grabit sa felicit pe Culian de la New York Magazin, care mi-a confirmat ca a primit un mesaj similar. Am indreptat un gand de multumire lui Badin, Alexandra, Raluca Petria si a mi de blogari care au facut ca aceasta minune sa se intimple. De si este vara de la New York a pornit un bulgare de zapada care creste si nu mai poate fi oprit.
    O zi buna pentru Romania.

    Friday 15 August 2008
    New York
    Robert Horvath

  2. RrOBERT HORVATH said

    ROBERT HORVATH NEW YORK
    2008-08-26 5:49:53
    DEMNITATEA ROMANIEI
    Istorie cu jumatati de masura la ICR New York Stimate domnule editor Grigore L. CULIAN,
Ma numesc Robert Horvath, sunt de profesie cineast, absolvent al Institutului de Arta Teatrala si Cinematografica Bucuresti (IATC) si am lucrat la multe studiouri din Romania, indeosebi la Televiziunea Romana. Actualmente, imi continui activitatea la studioul meu de film, “Kiro Studio International”, cu sedii in Manhattan (New York) si Tokio. Sunt cunoscut, de asemenea, in calitate de grafician, ilustrator si pictor.
In data de 20 martie 2008 a avut loc, la Institutul Cultural Roman din New York, un eveniment dedicat special Holocaustului din Romania din perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial. La aceasta manifestare a participat si o delegatie din Romania, remarcandu-se prezenta d-lui general Mihai Ionescu, directorul Muzeului Holocaustului din Bucuresti. Pentru ca adevarul istoric a fost prezentat unilateral si subiectiv, am avut o interventie pe care, in cazul ca o considerati pertinenta, va rog sa o publicati in ziarul Dvs. Redau mai jos interventia mea de la acest eveniment. Cuvintele sunt traduse din limba engleza, deoarece la ICR din New York este inca interzisa folosirea limbii romane!
Doamnelor si Domnilor, Deoarece v-ati referit in expunerea Dvs. la necesitatea ca generatiile viitoare sa afle adevarul despre tragedia Holocaustului si pentru ca astazi copiii invata la scoala ca romanii sunt vinovati de genocid, as vrea ca ei sa afle si faptul ca romanii au fost aceia care au salvat intreaga populaltie evreiasca de pe teritoriul actual al Romaniei. Asistam la un fapt poate unic in istoria celui de al Doilea Razboi Mondial, anume acela ca un om s-a opus presiunii germane, salvand mai mult de jumatate milion de oameni de la pieire. Acest miracol romanesc se datoreaza in primul rand pozitiei intransigente si plina de curaj a maresalului Ion Antonescu. In al doilea rand, mai trebuie tinut cont si de caracterul specific al societatii romanesti din perioada respectiva. Ma refer aici la Ion Bratianu, Iuliu Maniu, la partidele istorice, la Regina Elena, la Dr. Lupu, la Patriarhul Nicodim, la Mitropolitul Balan, la intreaga Biserica Ortodoxa Romana si la multi altii care au pus umarul la salvarea evreilor. Cred insa ca factorul principal il reprezinta mentalitatea, psihologia si omenia romanilor.
Care sunt faptele istorice? Dupa inceperea razboiului, se desfasoara foarte rapid operatiunile militare in Basarabia si Bucovina de Nord, unde este masacrata populatia evreiasca si unde fortele romanesti coopereaza cu cele ale germanilor. In curand, in spatele frontului, apar comandourile germane specializate in operatii de “curatire” si, paralel, incep deportari de familii intregi din populatie evreiasca, dincolo de Nistru, in Transnistria. Pentru mine, moartea chiar si numai a unui singur om nevinovat reprezinta o tragedie, dar trebuie sa iau in consideratie si statistica.
Pentru ca subiectul este foarte controversat, las la aprecierea audientei sa deduca adevarul – din diferite surse. Una dintre ele ar fi “Enciclopedia Iudaica”, o lucrare de referinta, in care se mentioneaza cifra de 40.000 de morti, plasand Romania pe locul 10, ca vinovatie, in timp ce raportul Dvs., al Comisiei, se refera la 420.000 de victime, Romania ajungand pe locul 2, imediat dupa Germania. Tinand seama de paritatea po***tiei, Romania devine, nici mai mult, nici mai putin, prima “Killing-machine” din istoria celui de al Doilea Razboi Mondial!
In aritmetica Comisiei se adauga si Ardealul de Nord, acolo unde populatia evreiasca a fost decimata, numai ca, atunci, Ardealul de Nord se afla sub controlul maghiar. Dumneavoastra mai treceti cu vederea si alte fapte: ca toti barbatii evrei in putere au fost incadrati in Armata Rosie, ca o mare parte din poppulatie a fugit in interiorul Rusiei si ca foarte multi evrei au murit de moarte naturala sau de boli contagioase (tifos), de care a suferit intreaga popopulatie, inclusiv Armata Romana.
Responsabilitatea Guvernului Romaniei in aceste evenimente este mare, dar este greu sa fie separata de responsabilitatea germanilor.
Ma voi ocupa in continuare de momentul crucial, anul 1942, care este sters cu buretele sau distorsionat ca semnificatie istorica. Mihai Antonescu, Ministrul de Externe, se intalneste cu Hitler, in acea toamna, si ii comunica hotararea de a nu-i preda pe evreii din Regatul Romaniei. Vreau sa va mai amintesc, domnule general Mihai Ionescu, doua documente semnificative, pe care sper si cred ca le cunoasteti: la o saptamana de la aceasta intalnire istorica, Ion Antonescu declara, intr-o sedinta a Consiliului de Ministri: “Nu voi face jocul rasist al germanilor si ii voi slava pe toti evreii mei”; dupa alte doua saptamani, la o alta sedinta a Consiliului de Ministri, Ion Antonescu declara: “Eu mi-am dat cuvantul sa asigur viata si libertatea evreilor si ma voi tine de cuvant”. Toamna lui 1942 pecetluieste pentru totdeauna salvarea unei intregi populatii de la moarte, condamnata la “solutia finala” de catre Hitler.
Ma voi referi acum la Raportul Comisiei Holocaustului, lucrare unde o reala tragedie este folosita pentru anumite interese politice. In 2002, Guvernul Romaniei, bazandu-se pe documentele Arhivei Nationale si in conjunctie cu toate documentele primite de la Muzeul Holocaustului din Washington, DC, decreteaza, fara echivoc, ca pe teritoriul Romaniei nu a avut loc Holocaustul. La mai putin de doi ani, insa, Guvernul Romaniei isi schimba pozitia, infiintand o Comisie care, bazandu-se pe exact aceleasi documente, decreteaza ca in Romania a avut loc un genocid de proportii inimaginabile. Comentariile sunt de prisos!
Vreau sa mai spun asistentei ca Raportul Wiesel de cercetare a crimelor Holocaustului reprezinta un atac fara precedent la adresa demnitatii romanilor. In concluzia raportului se spune: “Romanii sunt vinovati de genocid, chiar daca in anumite regiuni au supravietuit evrei”. Inainte de a intra in fondul problemei, doresc sa mai remarc ca “anumite regiuni” reprezinta, de fapt, Romania de baza, Romania esentiala, adica in actualele ei granite. Raportul arunca o vina colectiva, acuzand de genocid intreaga populatie romaneasca. Aceasta idee de vina colectiva apartine ideologiei fasciste si/sau comuniste, aruncand vina – reala sau imaginara -
catorva asupra unei intregi colectivitati nationale, rasiale sau sociale. Iar o vina colectiva nu are ce cauta in discursul unei democratii! Se merge atat de departe incat se spune ca majoritatea populatieii romanesti a sprijinit Holacaustul!
Ma intreb: oare cum a fost posibil asa ceva, cand faptele din Bucovina si Basarabia au fost foarte putin cunoscute de populatietie. Eu personal am plecat la 32 de ani din Romania si nu am auzit niciodata despre aceste evenimente. Romania este prezentata in acest material ca o tara fascizata si complet rasista. As vrea sa-i amintesc domnului general si cercetator istoric faptul ca fascismul a fost lichidat in Romania cu ocazia rebeliunii legionare. Fragmentul care m-a intrigat profund este urmatorul: “Holocausul isi are radacini adanci in istoria si cultura romana”! Aceasta constatare aduce un atac frontal Istoriei Romaniei si nu scapa de aceasta
decapitare niciun om politic, niciun partid istoric, niciun moment al istoriei si nici al monarhiei. Deci, Istoria Romaniei este prezentata de Comisie in primul rand ca o istorie a antisemitismului. Acelasi tratament i se aplica insa si Culturii Romanesti.
Nu scapa de “atentia” noii inchizitii nicio personalitate culturala, de la Alecsandri, Eminescu, Kogalniceanu, Hajdeu, Slavici etc., iar in epoca moderna nu scapa nici Emil Cioran, Noica, Mircea Eliade. Asadar, in opinia Comisiei, Cultura Romaneasca nu este importanta prin valentele sale universale, ci numai prin caracterul ei rasist si antisemit. Cu alte cuvinte, Mihai Eminescu si ceilalti piloni ai Culturii Romanesti sunt, nici mai mult, nici mai putin, vinovati pentru cauzarea Holocaustului. Cruciti-va, doamnelor si domnilor, cruciti-va, domnule general!.
Concluzia acestei Comisii a dat o unda verde unei adevarate “vanatori de vrajitoare”, avand ca victima cultura si limba nationala. Atentia este in primul rand indreptata asupra lui Mihai Eminescu si a lui Mircea Eliade, fiind orchestrata din birourile presedintelui Institutului Cultural Roman (ICR), d-l Horia Roman Patapievici.
Avand la dispozitie un buget de cateva milioane de dolari, avand sub control edituri si reviste culturale, el si ciracii sai au pornit un atac delirant indreptat impotriva a tot ce este romanesc. D-l Patapievici spune in clar: “Eminescu, ca poet national, si intreaga cultura nationala nu-si au locul sub zodia internationalismului”. Sau: “Daca vreti sa intrati in Europa, trebuie sa va debarasati de Eminescu”. Daca nu credeti, ma voi referi la seara dedicata “Luceafarului poeziei romanesti”, desfasurata la Consulatul General al Romaniei din New York si boicotata de Institutul Cultural Roman New York, condus de d-na Corina {uteu, ai carui angajati nu au avut
decat curiozitatea de “a baga capul” la acest eveniment care a durat 6 sau 7 ore.
Aceasta manifestare a avut loc prin bunavointa Consulului General al Romaniei la New York, d-l Pietro Lucian Pavoni, caruia trebuie sa-i exprimam sincera gratitudine. Nu pot sa nu adaug faptul ca nu mi se permite (de doi ani!) sa particip la activitatile
ICR New York, deoarece am cerut sa se vorbeasca si romaneste la manifestarile organizate de Institut (pentru participarea din aceasta seara, a trebuit sa mi se dea o derogare speciala de la Washington!).
Vreau sa mai adresez cateva cuvinte doamnelor si domnilor din spatele meu, care striga, cu inversunare, sa nu fiu lasat sa mai vorbesc si sa fiu dat afara! Daca Dvs. mai sunteti azi in viata, aceasta i se datoreaza maresalului Ion Antonescu si – in primul rand – omeniei romanilor. Este greu pentru mine sa inteleg cum multi romani accepta orice compromis, inclusiv acest raport degradant. La fel, nu pot sa inteleg cum multi evrei, in loc sa fie recunoscatori si sa le arate gratitudine celor care le-au salvat viata, stau si asteapta sa le mai dea inca o palma. Un adevar spus doar pe jumatate seamana cu o minciuna. Pe fundalul unei tragedii adevarate, asistam aici la un atac fara precedent la adresa Istoriei si Culturii Romanesti. Daca vrem sa ne recastigam demnitatea, trebuie sa spunem adevarul
intreg. Va multumesc pentru rabdarea si atentia Dumneavoastra.
ROBERT HORVAT new york

  3. RrOBERT HORVATH said

    REGIMUL BASESCU, UMBRELA PENTRU TERORISTII ISLAMICI
    Scandalul ICR este o farsa fara precedent. Sa pus pe piciore un scenariu care creiaza impresia unei dezbateri democratice.Senatul intervine pentru a da validitate nemultumirii majoritatii intelectualitatii fata de clanul Patapievici.Dar toata vanzoleala este mentinuta la suprafata, pentru a nu pune in pericol un sistem abuziv si corupt. Cand valurile devin mai periculoase pentru vasul prezidential, „serviciile” intevin in forta pantru a linistii apele. Linstea este atat de adanca ,incat nimeni nu indraznesre, nici macar in soapta, sa atinga problemele reale a scandalului ICR. Media este pentru moment tinuta in frau, dar adevarul nu va putea ascuns multa vreme. Clanul de la putere joaca pentru timp ,crezand ca o minune il va salva de la pierire. Dar cand scandalul expozitiei ICR,de la New York intra in atentia editorialului de la statiunea tv AL-JAZEERA si incepe sa faca deliciul mediei arabe, un urias scandal international, se intrevede la orizont. In curand Presedintele Basescu trebue sa explice intregii lumi civilizate cum a fost posibil ca o institutie oficiala a statului Roman sa organizeze si sa sponsorizeze o expozitie antisemita de o salbaticie si o agresivitate fara precedent. Dansul trebue sa explice aliatilor cum a fost posibil ca diplomatia si serviciile speciale, sa dea zprijin logistic si moral unei expozitii RADICAL ISLAMICE In New York. In cele din urma va fi obligat sa ceara scuze Romanilor, ca a pus un „grup de interese”, inaintea intereselor si imaginii tarii.
    Conspiratia tacerii incearca sa acopere urmatoarele;
    Expozitia „Freedom for Lazy people'” nu a fost o expozitie romaneasca ci una araba.Autorul delirului antisemit se numeste OMAR MARWAN AMBAKI, nascut in Bagdad., Este cetatean irakian si are legaturi cu cercurile iraniene. Sub mana sa diabolica, visul presedintelui iranian Mahmoud Ahmadinejad de a creia din antisemitism o forma de arta, a prins viata.(Artistii romani au fost numai decorul si diversiunea) Ca raspuns si revansa pentru caricatirile despre Mohamed dint-un ziar danez,care au pus pe foc intreaga lume araba, Teheranul a organizat o uriasa competitie de cartoonuri antisemite.Aceste cartoonuri nu numai neaga holocaustul ci instiga la un nou genocid impotriva poporului evreu. (1100 participanti, 67 tari, premiu1 de 24000$ a fost acordat unui artist din Romania)
    Blasfemiile cele mai oribile, au fost prezentate intr-o expozitie intens mediatizata de propaganda islamica .Nu mica a fost surpriza mea cand am observat in albumul comemorativ, lucrari aproape similare,atat ca subiect cat si stilistica cu lucrarile din expozitia din NewYork. Concluzia uluitoare este ca ideologia plina de ura a unor mullahi a fost tranferata de la Teheran la New York via Bucuresti.
    De si expozitia si-a inchis portile, prin geamurile Galeriei Romane (peretii nu au fost vopsiti )se poate distinge din strada ,o lucrare urisa care se intinde pe un perete intreg.Sunt pictate (oarecum stangaci,ca intr-un cartun) doua menore ,simbolul sacru al poporulu evreu si stema oficiala a Israelului. Pe menora din stanga este manjit cu rosu sangerand, cuvantul fuck iar pe menora din dreapta la fiecare nivel unde se pun lumanarile, cu acelasi rosu este manjit semnul dolarului.Simbolistica este simpla si poate fi inteleasa de orice antisemit din orice parte a globului. In parte opusa a galeriei atrage atentia un rabin cu palarie care are tatuat pe umar semnul SS. Nu departe putem vedea un evreu religios cu perciuni care se impreuneaza cu un elefant. Peretele central desvaluie lucrarea „Patriahii se pregatesc de sex”,care prin marime si abjectie concureaza cu lucrarea „Desecrarea Menorelor” Aici asistam la un scimb de simboluri,Moise ofera lui David steaua primind in schimb un falus.(in albumul expozitiei iraniene se gaseste o lucrare absolut similara) Mentionez ca inca sase lucrari se bucura de acelas stil si de aceeasi incarcatura de ura . Pentru ca in tara se discuta la infinit despre poneiul roz cu zvastica (o diversiune ordinara) sper ca orice om cu bun simt sa realzeze enormitarea celor petrecute in metropola americana. Ingrozit de cele cele vazute am anuntat imediat Politia si FBI .Cei care isi inchipuie ca au scapat si cazul este incheiat, se inseala amarnic. Scandalul I CR abia acum incepe.
    Expozitia islamica care a avut loc la ICR ,New York este o bomba propagandistica care aluat autoritatile americane prin surprindere.Ele incep sa puna cartile inpreuna si raspunsul va fi pe masura.Prima victima colaterala este regimul de la Bucuresti, care a devenit constient sau nu, partenerul teroristilor.
    ROBERT HORVATH New York

  4. robert horvath said

    REGIMUL BASESCU, UMBRELA PENTRU TERORISTII ISLAMICI
Scandalul ICR este o farsa fara precedent. Sa pus pe piciore un scenariu care creiaza impresia unei dezbateri democratice.Senatul intervine pentru a da validitate nemultumirii majoritatii intelectualitatii fata de clanul Patapievici.Dar toata vanjzoleala este mentinuta la suprafata, pentru a nu pune in pericol un sistem abuziv si corupt. Cand valurile devin mai periculoase pentru vasul prezidential, “serviciile” intevin in forta pantru a linistii apele. Linstea este atat de adanca ,incat nimeni nu indraznesre, nici macar in soapta, sa atinga problemele reale a scandalului ICR. Media este pentru moment tinuta in frau, dar adevarul nu va putea ascuns multa vreme. Clanul de la putere joaca pentru timp ,crezand ca o minune il va salva de la pierire. Dar cand scandalul expozitiei ICR,de la New York intra in atentia editorialului de la statiunea tv AL-JAZEERA si incepe sa faca deliciul mediei arabe, un urias scandal international, se intrevede la orizont. In curand Presedintele Basescu trebue sa explice intregii lumi civilizate cum a fost posibil ca o institutie oficiala a statului Roman sa organizeze si sa sponsorizeze o expozitie antisemita de o salbaticie si o agresivitate fara precedent. Dansul trebue sa explice aliatilor cum a fost posibil ca diplomatia si serviciile speciale, sa dea zprijin logistic si moral unei expozitii RADICAL ISLAMICE In New York. In cele din urma va fi obligat sa ceara scuze Romanilor, ca a pus un “grup de interese”, inaintea intereselor si imaginii tarii.
Conspiratia tacerii incearca sa acopere urmatoarele;
Expozitia “Freedom for Lazy people’” nu a fost o expozitie romaneasca ci una araba.Autorul delirului antisemit se numeste OMAR MARWAN AMBAKI, nascut in Bagdad., Este cetatean irakian si are legaturi cu cercurile iraniene. Sub mana sa diabolica, visul presedintelui iranian Mahmoud Ahmadinejad de a creia din antisemitism o forma de arta, a prins viata.(Artistii romani au fost numai decorul si diversiunea) Ca raspuns si revansa pentru caricatirile despre Mohamed dint-un ziar danez,care au pus pe foc intreaga lume araba, Teheranul a organizat o uriasa competitie de cartoonuri antisemite.Aceste cartoonuri nu numai neaga holocaustul ci instiga la un nou genocid impotriva poporului evreu. (1100 participanti, 67 tari, premiu1 de 24000$ a fost acordat unui artist din Romania)
Blasfemiile cele mai oribile, au fost prezentate intr-o expozitie intens mediatizata de propaganda islamica .Nu mica a fost surpriza mea cand am observat in albumul comemorativ, lucrari aproape similare,atat ca subiect cat si stilistica cu lucrarile din expozitia din NewYork. Concluzia uluitoare este ca ideologia plina de ura a unor mullahi a fost tranferata de la Teheran la New York via Bucuresti.
De si expozitia si-a inchis portile, prin geamurile Galeriei Romane (peretii nu au fost vopsiti )se poate distinge din strada ,o lucrare urisa care se intinde pe un perete intreg.Sunt pictate (oarecum stangaci,ca intr-un cartun) doua menore ,simbolul sacru al poporulu evreu si stema oficiala a Israelului. Pe menora din stanga este manjit cu rosu sangerand, cuvantul fuck iar pe menora din dreapta la fiecare nivel unde se pun lumanarile, cu acelasi rosu este manjit semnul dolarului.Simbolistica este simpla si poate fi inteleasa de orice antisemit din orice parte a globului. In parte opusa a galeriei atrage atentia un rabin cu palarie care are tatuat pe umar semnul SS. Nu departe putem vedea un evreu religios cu perciuni care se impreuneaza cu un elefant. Peretele central desvaluie lucrarea “Patriahii se pregatesc de sex”,care prin marime si abjectie concureaza cu lucrarea “Desecrarea Menorelor” Aici asistam la un scimb de simboluri,Moise ofera lui David steaua primind in scamb un falus.(in albumul expozitiei iraniene se gaseste o lucrare absolut similara) Mentionez ca inca sase lucrari se bucura de acelas stil si de aceeasi incarcatura de ura . Pentru ca in tara se discuta la infinit despre poneiul roz cu zvastica (o diversiune ordinara) sper ca orice om cu bun simt sa realzeze enormitarea celor petrecute in metropola americana. Ingrozit de cele cele vazute am anuntat imediat Politia si FBI .Cei care isi inchipuie ca au scapat si cazul este incheiat se inseala amarnic. Scandalul I CR abia acum incepe.
Expozitia islamica care a avut loc la ICR ,New York este o bomba propagandistica care aluat autoritatile prin surprindere.Ele incep sa puna cartile inpreuna si raspunsul va fi pe masura.Prima victima colaterala
este regimul de la Bucuresti care a devenit constient sau nu partenerul teroristilor.
ROBERT HORVATH New York

  5. robert horvath said

    PENTRU CEI INTERESATI IN DE ALE ARTEI, SITE-UL MEU ESTE
 http://www.devagallery.com
 CU GANDURI BUNE DE PESTE OCEAN
 ROBERT HORVATH (DEVA)

  6. robert horvath said

    ATENTIUNE
SUNT DE ACORD CU AVIZUL COMUNITATII ROMANE AMERICANE, DE A INCEPE DEPORTAREA  LUI TISMANEANU, DIN STATELE UNITE. VA PLECA CU PATAPIEVICI,MORAR, UNGUREANU, DIRECT IN VENEZUELA,UNDE VOR  FI PRIMITI DE PIONERI LA AEROPORT   
( in curand amanunte in articolul pe doua pagini “DEPORTAREA AGENTULUI VOLODEA” din New York Magazin )
ROBERT HORVATH, N.Y.
   

  7. robert horvath said

          DUPA EXPOZITIA NAZISTA UNA COMUNISTA
                                                            Reinceperea scandalului la ICR,New York
                                                                    
        La  New York in capitala artistica , politica si financiara a lumii, nu departe de Wall Street sa deschis o expozitie desantat comunista. Sa nu credeti ca ea este organizata de centrul cultural cubanez, propaganda lui Chavez sau agenti nord coreieni. NU. Ea  este organizata de regimul de la Bucuresti, a lui Traian Basescu
    Expozitia se cheama „Appoiment with History”  si are loc la galeria Lombard Fried Projects, in cartierul celor mai importante galerii americane,Chelsea 
    Schema acestui eveniment propagandistic extremist este  simpla, dar greu de suportat, in special pentru cei care au cunoscut comunismul, pe propria piele. Ambianta sonora este asigurata de citirea repetitiva in limba germana a Manifestului Comunist  creiat de Marx si Engels in 1848. Un numar de12-15  tablouri avind „lait motif ” steaguri rosii ,prezinta delirul revolutionar.La o privire mai atenta este vorba este de o singura demonstratie, care confrunta politia in diferite unghiuri si ipostaze. Integrate sunt alte alte aglomerari umane . probabil de la alte demonstatii de acelas fel. ,Despre aceasta expozitie nu se poate face nici un comentariu artistic sau estetic , pentru ca lipsa de talent a asa numitilor artisi, este absoluta. Uratenia este totala .(trebue  remarcat ca  prin comparatie, artistii strazii care au facut expozitia anterioara, sunt niste genii )  . Imbecilitatea acestei manifestari patapieviciane este evidenta. Probabil tocmai de
    aceea este greu, sau chiar imposibil de a gasit, mobilul sau ratiunea acestei aberatii intelectuale. Las cititorului sa citeasca programul evenimentului poate va intelege ceva.
    “In their series of paintings, Vatamanu and Tudor enact processes of collective and personal remembering. The catalyst for the series was an anti-capitalist demonstration the artists witnessed in Basel, with its insignia and banners familiar to them from their youth in [communist] Romania. The compact, small-format paintings are products of a painterly exploration undertaken in quest of a new symbol of communist utopia, which includes its own failures and scars. The artist duo research their motifs of utopian ideologies and their implications for social conditions in archives, schoolbooks, photographs, and propaganda films, and come up with familiar images. lucrarThe audio-installation „Communist Manifesto/Manifestul comunismului” comprises a lectern with live microphone, rows of chairs, and loudspeakers over which a reading of Marx and Engels’ Communist Manifesto (1848) is audible. Overlaying the images, the soundtrack calls on the viewer/listenerto become conscious of ideological stratifications and to question the division of theory and practice.” – Silke Baumann        (informatii despre aceasta expozitie le gasiti la www.icrny.org    sectia events )    „The exhibition is presented with the support of the Romanian Cultural Institute in New York.” Dupa cum vedeti din acest ultim rand, aceasta expozitie este suportata din banii publici,din banii din taxe ale romanilor.Pentru a inchiria un spatiu la o galerie, in acest cartier de elita, timp de o luna de zile, costa in jur de 40.000$. Trebue mentionat ca toate expozitiile si evenimentele culturale ,de la venirea directoarei Corina Suteu sunt facute la galerii,teatre si cinematografe particulre.Este o operatiune de peste o jumatate milion de dolari.Faptul ca ICR, New York are o superba galerie de arta si o sala de spectacole face ca lucrurilr sa fie extrem de suspecte.( Mentionez ca  nici odata inainte de directoratul Patapievici ,nu sa facut vreo actiune culturala in afara perimetrului ICR, pentru a nu se arunca banii pe fereastra ) Desvaluind aceste lucruri este evident ca trebue deschisa imediat o ancheta si acest gang bagat in puscarie.        Revenind la
    expozitia „Appoiment with History” a artistilor Mona Vatamanu si Florin Tudor, care ridica un imn  steagurilor rosii, trebue  remarcat ca in cinci foste tari comuniste, arborarea steagului rosu si insemnelor comuniste,secera si ciocanul ,sunt pedepsite prin lege.Iata ce spune Dl Franco Frattini, European Commissioner of Justice and Internal Affairs; DICTATURA COMUNISTA NU ESTE MAI PUTIN DE CAT DICTATURA NAZISTA RESPONSABILA, PENTRU MOARTEA A ZECI DE MILIOANE DE OAMENI.      Ca si in cazul expozitiei naziste am chemat politia.Rolul politiei nu este de a inchide  o galerie.(In cazul galeriei ICR nu a existat nici o sansa, pentru ca ea are statut diplomatic) ci pentru a aduna probe.Acesre probe sunt necesare cand autoritatile deschid o actiune legala.(In cazul descinderii la expozitia nazista, sa cautat zvastica,singurul element care contravenea legilor statului New York.) Aceasta manifestare incita la violenta , ura de clasa si la rasturnarii sistemului democratic prin forta . Am inceput pregatirea in aceste zile a unei demonstratii a artistilor din fostele tari comuniste.Vom demonstra impotriva expozitiei comuniste in fata misiunii Romane la UN. Am contactat deja vreo 20 de prieteni ,camermani si fotogrrafi care vor face cunoscut lumii evenimentul.  O expozitie nazista si una comunista ,in numai cateva saptamani este prea mult.Cred ca Basescu merge cu provocarea prea departe.                    
                                                                Deva ( Robert Horvath ) New York  

    LA MANIFESTATIA ANTICOMUNISTA, ANTI  BASESCU VOR PARTICIPA; Cuban American Democracy Project              Biyelorussian Po***r Font Russian Anti-Communist Committee                Lithuanian National                                                                                Forest Brothers of Estonia                                  Croatian National Front Free Cuba Fundation                                          Veterans of America  Anticommunista                                                    Hrvatski Nationalni Front Free Burma Coalition                                          Slovac National  PARTY                      Center for Anticommunism                                  Ultra Anticommunist Association Radical  Anticommunist Action Junta Patriotica Cubana Polska Liga Monarchistyczna Solidarnosc Croat Anticcmmunists         PROTEST IMPOTRIVA EXPOZITIEI  COMUNISTE  ICR NEW  YORK                                           ( Appoiment wiith History)                                             COMUNIST MANIFESTO                             MISIUNEA ROMANIEI  LA NATIUNILE UNITE                                       200 East 38 Street ( at 3 AVENUE )                                                             NEW YORK

  8. RrOBERT HORVATH said

    Robert Horvath: „Românii, criminali sau eroi?“


MAJESTĂŢII SALE REGELE MIHAI I AL ROMÂNIEI

Sire,

Mă numesc Robert Horvath şi sunt de profesie cineast, absolvent al Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti (I.A.T.C.) şi am lucrat în mai multe studiouri mari din România, îndeosebi la Televiziunea Română. Actualmente, îmi continui activitatea la studioul meu de film, cu sedii în New York şi Tokio. Sunt cunoscut, de asemenea, sub numele de Deva (oraşul unde m-am născut) în calitate de grafician, ilustrator şi pictor.

Majestate,

Fiind un erou al copilăriei mele, am purtat întodeauna, în buzunarul pantalonilor, o monedă de argint cu efigia Dumneavoastră. Această monedă mi-a fost confiscată de Securitate şi niciodată înapoiată. Fiind acuzat de spionaj (prin transmiterea unor materiale filmate despre Ceauşescu spre Occident), mi-am propus ca, în cazul în care scap cu viaţă, să nu uit nimic şi să mă alătur celor care au vrut o contra-revoluţie în România. Acest lucru ar fi însemnat readucerea adevăratelor valori la vârful ţării şi reversarea revoluţiei sociale care a adus la conducere scursura mahalalelor, adunată cu pleava de leneşi de la marginea satelor. M-am alăturat celor care au vrut să reinstaureze mult hulitul regim “burghezo-moşieresc”, care, într-un timp istoric extrem de scurt, a adus prosperitate şi intrarea ţării în civilizaţia europeană.

Am vrut să aducem înapoi un regim care să redea demnitatea Armatei Române, mereu terfelită şi acum, peste noapte, acuzată de uciderea a aproape jumătate milion de români evrei; am vrut o întoacere la Dumnezeu şi la Biserică; am vrut o reîntoarcere la adevărata cultură; am vrut o şcoală unde copiii să nu înveţe minciuni şi să vină acasă plângând auzind că părinţii şi bunicii lor au fost cei mai mari criminali de război. Am crezut în reconciliere, în iertarea celor care au greşit, dar şi în pedeapsirea celor care au ucis. Mă refer, aici, la genocidul împotriva unor oameni nevinovaţi, a căror singură vină a fost că au citit mai multe cărţi şi că nu au fost ţărani săraci. Am vrut un rege care să apere legile, Constituţia şi, implicit, să ne apere pe noi.

Majestate,

Am dorit ca dumneavoastră, fiind o personificare a însăşi istoriei celui de al Doilea Război Mondial, să rupeţi, în sfârşit, tăcerea, spunând adevărul că ROMÂNII NU SUNT VINOVAŢI PENTRU HOLOCAUST ci, dimpotrivă, au făcut un lucru pe care alţii nu au îndrăznit să-l gândească: AU SALVAT ÎNTREAGA POPULAŢIE EVREIASCĂ DE LA HOLOCAUST. Acest moment unic al istoriei, când un popor salvează un alt popor de la moarte, trebuie făcut cunoscut şi, sper, celebrat de evrei şi de români împreună. Este momentul, cred, Majestate, ca, prin vocea Dumneavoastră, ultima personalitate importantă a celui de-al Doilea Război Mondial rămasă în viaţă, acest miracol românesc să fie făcut cunoscut întregii lumi. Nu cred că există un loc mai prielnic pentru a spune ADEVĂRUL decât aici, la New York, la o sinagogă cu evrei români. După o introducere despre rolul monarhiei – în special al Reginei Elena, mama Dvs. -în salvarea evreilor, va veni şi rândul Majestăţii Voastre. Nu rămâne decât să spuneţi: “Eu am fost acolo şi ştiu ce s-a întâmplat. Românii i-au salvat pe toţi evreii de pe teritoriul Regatului României, regatul meu”. Aceste cuvinte, puţine dar magice, îndreptând istoria, vor reda românilor, pentru totdeauna, demnitatea furată. Veţi vorbi, probabil, cu lacrimi în ochi, despre suferinţa evreilor şi îi veţi asigura că majoritatea românilor a fost alături de ei. Astfel, în faţa unei presiuni extraordinare, având trupe germane în ţară, întreaga societate românească, monarhia, partidele istorice şi Biserica au pactizat şi conspirat pentru salvarea evreilor. Nu veţi uita să spuneţi că a existat un singur om în toată istoria războiului care i s-a opus lui Hitler, spunându-i, fără ezitare: “Nu îi dau pe evreii mei” (rostită de Mareşalul Ion Antonescu). Vă sugerez, în final, să folosiţi un citat al marelui rabin Şafran, care, vorbind de anii războiului, îşi arată iubirea şi recunoştinţa pentru “bunul şi blajinul popor român”. Un rege are datoria să spună unui popor când a greşit, să-l laude pentru bine şi să-l apere în faţa lumii când este nedreptăţit şi umilit.

Responsibilitatea guvernului de la Bucureşti pentru crimele comise în primele două luni de război este de netăgăduit. De asemenea, nu trebuie negat faptul că familii întregi din populaţia evreiască din Basarabia şi Bucovina au fost deportate dincolo de Nistru, suferind de foame, epidemii sau de epuizare fizică. Dar, pornind de la o tragedie reală, adică moartea a câtorva mii de oameni, fapt prezentat în procesul Ion Antonescu, se ajunge la cea mai bizară deformare a istoriei. Astfel, o comisie condusă de un dezechilibrat mintal, Elie Wiesel, fără nicio competenţă legală sau vreo greutate morală, declară peste noapte România ca fiind prima maşină de ucis (“kiling machine”) din istoria lumii. Deci, Armata Română, a cărei misiune principala era recucerirea unor teritorii, fără ordine primite, fără muniţie şi disciplină germană, fără trupe şi comandouri specializate în operaţii de curăţire (SS şi EInzatszruppe) ucide aproape jumătate milion de oameni, în numai două luni, şi masacrează aproape 8 mii de bătrâni, femei şi copii pe zi (bărbaţii evrei încă în putere fiind încadraţi în Armata Roşie, iar cea mai mare parte a populaţiei evreieşti a fugit în interiorul Rusiei). Astfel, Armata Română depăşeşte cu mult performanţa maşinii de război germane, sprijinită de fasciştii ucrainieni, estonieni şi lituanieni. Pornind pe această linie a ilogicii, putem să ne întrebăm de ce ţăranii români, elementul de bază al Armatei Naţionale, având această unică pornire spre bestialitate, nu au fost folosiţi mai departe în implementarea “Soluţiei Finale” a lui Hitler.

Nu de mult a avut loc, la Institutul Cultural Român din New York (ICR), o întâlnire cu reprezentanţii “Industriei Holocaustului” din Bucureşti, unde s-a “remarcat” d-l general Mihai Ionescu, o veche coadă de topor. Atunci, am reuşit, printr-o intervenţie foarte dură şi percutantă, să-i ridiculizez şi-i să trimit acasă cu coada între picioare pe reprezentanţii celei mai tragicomice comisii din istorie: Comisia Wiesel. Prima şansă a fost dată de Guvernul României în 2002, care, bazându-se pe documentele Arhivei Naţionale şi în conjuncţie cu documentele primite de la Muzeul Holocaustului din Washington, DC, decretează, fără niciun echivoc, că PE TERITORIUL ROMÂNIEI NU A AVUT LOC HOLOCAUSTUL. La mai puţin de doi ani, însă, acelaşi Guvern al României îşi schimbă poziţia, înfiinţând o Comisie care, bazându-se pe aceleaşi documente, decretează că

ÎN ROMÂNIA A AVUT LOC UN GENOCID DE PROPORŢII INIMAGINABILE!

Şi, pentru ca absurdul să fie total, după negarea Holocaustului, acelaşi guvern, în acelaşi an, 2002, scoate un decret-lege prin care negarea Holocaustului este pedepsită cu până la 15 ani de închisoare! Admiţând că, în cazuri grave, se poate aplica această lege şi retroactiv, ar fi normal ca însăşi guvernul să-şi afle locul cuvenit în spatele gratiilor! Creat la comandă, pentru câştigarea unor avantaje politice, Raportul Comisiei spune că “România a ucis, a ucis, a ucis”. Asfel, se spune, fără clipire, un mare neadevăr cutremurător: “În România a fost decimată întreaga populaţie evreiască, cu excepţia unor regiuni unde au supraveţuit”. I-am asigurat pe membrii delegaţiei că adevărul este exact invers şi că aceste câteva regiuni reprezintă, de fapt, actualul teritoriu al României. Mă întreb ce trebuie aruncat mai întâi în lada de gunoi a istoriei: guvernul sau autorii acestu raport. Concluzia înebunitoare a comisiei “ROMÂNII SUNT VINOVAŢI DE GENOCID” nu trebuie lăsată fără un răspuns. Când cineva vine la tine acasă şi te face criminal, cred că este cazul să îi arăţi, fără ocol, uşa. Cred că nu este prea târziu, Majestate, să faceţi acest gest, în numele tuturor.

Istoria este făcută întodeauna de învingători. Dar, atâta timp cât nu se spune răspicat că a existat un singur om în întreaga istorie a celui de al Doilea Război Mondial care s-a opus lui Hitler, salvând jumătate milion de suflete de la moarte sigură (Mareşalul Ion Antonescu) rămânem în minciună. Nu putem nega opinia lui Goebels, căpetenia nazistă, care, în jurnalul personal, spune: “M-am dus de mai multe ori la Hitler şi i-am spus că Antonescu conduce cu ajutorul duşmanilor noştri. Sub nasul nostru pleacă nenumărate vapoare cu evrei spre Palestina. S-a ajuns să se trimită alimente pentru evreii români din Franţa”. Cred că sunteţi de acord să-l credem mai degrabă pe Goebels (acesta avea zeci de agenţi la Bucureşti, care îi spuneau adevărul), decât pe Wiesel, care are mii de agenţi locali care se încurcă însă în minciuni.

Dacă de pe teritoriul Regatului României nu a fost trimis niciun evreu spre lagărele de concentrare naziste, nu aceeaşi soartă au avut-o cei surprinşi de război pe teritoriul german sau pe al axei fasciste. La ordinele Mareşalului Antonescu, Guvenul României a făcut eforturi extraordinare pentru a-i încuraja pe evrei, a le face viaţa mai uşoară şi a salva mii de oameni de la moarte sigură. Prin acţiuni disperate, contra cronometru, oamenii Mareşalului Ion Antonescu scot din trenurile morţii zeci de famili, opresc arestări şi execuţii în ultimul moment sau dau zeci de paşapoate în alb cu nume româneşti. După cum reiese din documente, s-a încercat de multe ori scoaterea evreilor români chiar şi din lagărele de concentrare. Pentru că documentele esenţiale a activităţii statului român pentru salvarea evreilor de la moarte sunt ascunse în raport, pun sub semnul întrebarii onestitatea, imparţialitatea şi chiar legalitatea Comisiei Wiesel. Astfel, în directiva guvernului din toamna anului 1942 se spune, cu claritate:

“Întrucât în România evreii sunt consideraţi cetăţeni români, ei trebuie să se bucure şi în străinătate de protecţia statului român”. În final, se cere să se intervină pentru recuperarea averilor evreilor români aflaţi pe teritorul Reich-ului. Ca urmare a faptului că Mareşalul Ion Antonescu cerea înapoierea “evreilor săi”, în răspuns, Ministerul Afacerilor Străine al Franţei comunică, în ianuarie 1943, Legaţiei Române de la Vichy, că este favorabil repatrierii evreilor români aflaţi în Franţa. La 28 mai, Ministerul Afacerilor Străine şi Direcţia Generală a Poliţiei stabilea normele în vederea “revenirii în ţară a evreilor cu drepturi foarte bine stabilite la cetăţenia română şi a căror primire în România a fost admisă în mod excepţional, dintr-un spirit de umanitate faţă de situaţia grava ce li s-ar fi creat în străinătate”.

În urma instrucţiunilor personale ale ministrului român de Interne, Mihai Antonescu, din 6 aprilie 1943, Legaţia României din Berlin a adresat (pe 12 aprilie) o notă către Auswärtiges Amt, solicitând o intervenţie la serviciile germane competente şi în special la Geheimestaatspolizei (Gestapo) pentru eliberarea cetăţenilor români nearieni arestaţi după 31 martie 1943 şi acordarea vizelor de plecare în România. Din “raţiuni politice”, Auswärtiges Amt a dat curs cererii. În circulara trimisă de Sicherheitsdiest (Serviciul Secret-SD) la 30 aprilie către unităţile din subordine se cerea acestora să înceteze arestările în rândul evreilor români, iar la Bruxelles, consulul român se duce personal la Gestapo, cerând sistarea arestărilor şi deportărilor şi obţine, la 6 mai, eliberarea celor arestaţi. Peste o săptămână, Legaţia germană anunţă “că au fost luate măsuri să nu mai fie arestat niciun supus român”. În decembrie 1943, a început acţiunea pentru salvarea evreilor din Italia şi Grecia. În scurt timp, sub nasul nemţilor, evreii sunt aduşi în ţară. Primăvara anului 1944 va intra în istorie ca un miracol românesc: MAREŞALUL ION ANTONESCU SALVEAZĂ 11.000 DE EVREI DE LA HOLOCAUST, trimiţând instrucţiuni Legaţiei Române din Budapesta să dea viza de intrare în România (9.837 de vize) pentru mii de evrei unguri şi străini aflaţi în Ungaria.

Un document de extraordinară importanţă îl reprezintă şi raportul generalului Ion Gheorghe, ministrul de la Berlin, care descrie eforturile susţinute ale diplomaţiei româneşti pentru a-i salva pe evreii români aflaţi deja în lagăre. El precizează: “atitudinea hotărâtă din partea noastră, declarând formal că înţelegem să ne rezervăm drepturile suverane asupra cetăţenilor români, oricare ar fi originea lor. Astfel, nu poate fi acceptată internarea de către Germania a evreilor supuşi români”. Raportul ajunge la Mihai Antonescu, în 22 octombrie 1943. În perioda următoare, prin legaţia de la Berlin, s-au făcut noi intervenţii în sprijinul evreilor români din lagăre. În luna mai 1944, ministrul de la Berlin primeşte o telegramă disperată de la Bucureşti: “nu este posibil să ne dezinteresăm de soarta cetăţenilor noştri nearieni care solicită protecţia la care au drept legal… Vă rog deci să binevoiţi a face tot ce stă în putinţă pentru ocrotirea, eliberarea şi repatrierea celor în cauză”.

Îi asigur pe toţi cei interesaţi că documentele pe această temă sunt numeroase şi intenţionez să le strâng într-o carte intitulată “Omenia” (Antonescu şi românii salvează evreii de la Holocaust). Am citit multe documente şi niciunul nu m-a uimit şi cutremurat precum cel datat 27 aprilie 1944, prin care Guvernul Român, prin Radu Lecca, cere oficial şi fără menajamente repatrierea evreilor români internaţi la Bleichauer şi Auschwitz (document B’nai B’rith international). Într-o ţară ameninţată cu ocuparea completă de către germani, înlăturarea lui Ion Antonescu, abolirea monarhiei, deportarea tuturor evreilor şi instalarea lui Eichman la Bucureşti (operaţiuni paralele “Margarethe 1” – Ungaria şi respectiv “Margarethe 2” – România) o ultimă încercare de a salva evreii români de la o moarte sigură mi se pare un act de o demnitate sublimă.

Comisia Elie Wiesel pentru studierea Holocaustului îşi intitulează “opera” Raport Final. Dar, pentru că au apărut noi cărţi menţionând 800.000 de victime pe teritoriul controlat de autorităţile române, mi-am dat seama că această statistică nu se va opri niciodată. În consecinţă, cred că este cazul ca orice român sau evreu care gândeşte raţional şi are bun simţ să se opună acestui monstru care a luat-o razna. Trebuie să menţionez că Comisia Wiesel a dat undă verde unei adevărate vânători de vrăjitoare şi de antisemiţi, având ca victimă cultura şi limba română. Astfel, aici, la New York, la Institutul Cultural Român (director pe Corina Şuteu), Eminescu este boicotat, iar folosirea limbii române este absolut interzisă. Pentru că demolarea statuii poetului naţional este aproape desăvârşită şi limba română declarată periculoasă, nu rămâne decât să aşteptăm interzicerea arborării steagului tricolor.

O altă consecinţă a acestui raport este acerbarea antisemitismului şi a sentimentelor antiamericane. Minciuna, exagerările fără limite şi călcarea în picioare a demnităţii oamenilor nu putea să nu creeze resentimente şi chiar ură. Poate că inteligenţa evreiască va realiza într-o bună zi că această politică de tip “bumerang” este contraproductivă şi chiar periculoasă pentru viitor. România a fost o ţară care i-a aşteptat pe americani, iar acum abia aşteaptă ca ei să plece. Dar nimic nu depăşeşte în gravitate faptul că toţi copiii învaţă la şcoală că fac parte dintr-o naţiune de criminali. Aici nu mai este loc de întors, pentru că se merge prea departe. Fiecare părinte, indiferent dacă este român, ungur, evreu sau ţigan (ordinea nu contează), are datoria morală să rupă paginile pline de minciuni ordinare din cartea de istorie în faţa copiilor şi a întregii familii. Fiecare profesor are datoria să vorbească despre omenia şi curajul românilor care au salvat de la moarte o jumătate million de oameni nevinovaţi, chiar dacă această lecţie nu face încă parte din programul de învăţământ. În acest fel, vom face un prim pas spre recâştigarea demnităţii noastre, iar copiii noştri se vor întoarce de la şcoală cu fruntea sus.

Majestate,

Un rege are datoria să ne apere istoria, cultura şi să fie alături de noi la nevoie. Cred că sunt în asentimentul ţării să vă rog să vă ridicaţi în ceasul din urmă şi să spuneţi ADEVĂRUL. În acest fel, veţi recupera istoria şi onoarea tuturor. Când va veni momentul, veţi mulţumi destinului care v-a dat şansa să faceţi ceva important pentru trecutul, prezentul şi viitorul ţării. Majestate, vă găsiţi la o ultimă încrucişare de drumuri, având posibilitatea de a pleca spre istorie ca REGELE MIHAI I al ROMÂNlEI sau ca un Mihai oarecare, în curând uitat de toţi.

ROBERT HORVATH (Deva) New York, 


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s